top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Refleks

  • Jun 9, 2022
  • 1 min read

Pasaport sırasında önümdeki çocuğun minik sırt çantasından oyuncağı düşüyor. Eğilip elimdeki bir paket M&M's ile birlikte uzatıyorum. Gülümsüyor.


Annesi bu organik anı: “Teşekkür edelim abiye!” klasiğiyle tuhaf bir ana dönüştürüyor. Çocuk, teşekkür edemiyor. Anne, ısrar ediyor. Ben, pişman oluyorum. Bu ebeveynin geliştirdiği refleksin çocukta çalışmaması örneği. Çünkü bir insana esneme anında ağızını eliyle kapatmasını öğretemezsin. Bu tepke zamanla ve tercihen öğrenilir. Eğer çocuğun, bir refleks olarak minnet ve şükran duysun istiyorsan kafası ödülle karıştığı o an doğru an değildir. Ve aslında buna ihtiyaç da yoktur.

Tüketicinin de refleksleri vardır. Mesela sen, blogun müdavimi olarak bu yazının artık nereye varacağını kestirebiliyorsun. Bu kazanılmış bir reflekstir. Refleksler işe yarar. Kısa yollar üretir ve bazen çıkmazların içinden kurtarır. Ama refleksiz gözlem yapan kadar heyecan verici değildir.


Bu bloga ilk defa giriş yapmış sen gibi. Tıpkı elinde ödülü, heyecan dolu o çocuk gibi.

Ancak siz biz refleks sahiplerinin aksine yeni bir şey önerebilir veya üretebilirsiniz.

Pazarlamanın size ihtiyacı var.

 
 
 
Yükümlülük ve nezaket

Dünkü "Babaları takdire gerek yok" yaklaşımıma birkaç tepki geldi. Mad Men'de meşhur bir atışma vardır: DON: Ben sana para veriyorum, sen de bana fikir veriyorsun.PEGGY: Ama bir kez olsun teşekkür etm

 
 
 
Takdire gerek yok

Bugün Babalar Günü ve aklı başında her baba için bugün, ödülle kutlanma veya takdir görme günü değildir. Pazarlama, tüketim eğilimi ile takdiri, teveccühü ve minneti bir araya getirir. Çünkü kendinizi

 
 
 
Akışa yön verecek(?)

Bugün Cumhurbaşkanını dinledim, hâlâ gençlik yetiştirmekten bahsediyor. "Akışa yön veren bir gençlik yetiştireceğiz." diyor. Hangi akışa tam olarak? Kim bu gençlik? Bu yıl doğanlardan mı bahsediyor, y

 
 
 

Comments


bottom of page