Yükümlülük ve nezaket
- 9 hours ago
- 1 min read
Dünkü "Babaları takdire gerek yok" yaklaşımıma birkaç tepki geldi.
Mad Men'de meşhur bir atışma vardır:
DON: Ben sana para veriyorum, sen de bana fikir veriyorsun.PEGGY: Ama bir kez olsun teşekkür etmedin.DON: O para zaten onun için!
İki şeyi birbirinden ayırmak lazım: Profesyonel yükümlülük ile kişisel nezaket ayrı şeylerdir.
Babanın evladına karşı yükümlülüğü (örnekte, Peggy'nin Don'a karşı yükümlülüğü gibi) evladın kötü huyu, nezaketsizliği veya isyanıyla ipso facto sona ermez. Yani babaya karşı itaatsizlik, saygısızlık veya vefasızlık, babanın görevini yerine getirmesine engel olmamalıdır.
Bunları birbirine karıştırmayın. Üzülürsünüz.
Comments