top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Yükümlülük ve nezaket

  • 9 hours ago
  • 1 min read

Dünkü "Babaları takdire gerek yok" yaklaşımıma birkaç tepki geldi.


Mad Men'de meşhur bir atışma vardır:


DON: Ben sana para veriyorum, sen de bana fikir veriyorsun.PEGGY: Ama bir kez olsun teşekkür etmedin.DON: O para zaten onun için!


İki şeyi birbirinden ayırmak lazım: Profesyonel yükümlülük ile kişisel nezaket ayrı şeylerdir.


Babanın evladına karşı yükümlülüğü (örnekte, Peggy'nin Don'a karşı yükümlülüğü gibi) evladın kötü huyu, nezaketsizliği veya isyanıyla ipso facto sona ermez. Yani babaya karşı itaatsizlik, saygısızlık veya vefasızlık, babanın görevini yerine getirmesine engel olmamalıdır.


Bunları birbirine karıştırmayın. Üzülürsünüz.

 
 
 
Takdire gerek yok

Bugün Babalar Günü ve aklı başında her baba için bugün, ödülle kutlanma veya takdir görme günü değildir. Pazarlama, tüketim eğilimi ile takdiri, teveccühü ve minneti bir araya getirir. Çünkü kendinizi

 
 
 
Akışa yön verecek(?)

Bugün Cumhurbaşkanını dinledim, hâlâ gençlik yetiştirmekten bahsediyor. "Akışa yön veren bir gençlik yetiştireceğiz." diyor. Hangi akışa tam olarak? Kim bu gençlik? Bu yıl doğanlardan mı bahsediyor, y

 
 
 
Diğer seçenekler

"Kazanmaktan başka seçeneğimiz yok!" Genellikle kazananların ve şampiyonların sloganı değildir. Bazen kaybetmeye parantez açmak, liderlerin rezervindedir. Ancak kaybetmeyi huy hâline getirenler için k

 
 
 

Comments


bottom of page