top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Çıkış stratejisi yok

  • Feb 13
  • 1 min read

Türkiye problemlerini çözebilir mi?


Kısa veya orta vadede net bir hayır. Uzun vade? Belki.


Çünkü Türkiye'nin problemi -ya da problemleri- temelde, problemin ne olduğunu tespit edememiş olmasındadır. Bu nedenle dünyanın son 30 yılda gördüğü en etkisiz muhalefet kanadına sahiptir. Çünkü tabanda muhalefet yoktur.


Ben ülkenin geniş bir çoğunluğunun “ne istediği” konusunda sağlam bir konsensüse sahip olduğunu düşünüyorum.


"Bu iyi bir şey!" ve "E ne istiyoruz abi?" dediğini duyuyorum. İyi bir şey istemiyoruz ki, iyi olsun. Diğer konuya ise giremem, çünkü içinden çıkamayız. Çünkü bu ülkenin temel problemi, ne istediğiyle birebir bağlantılıdır. Uzun vadede de bu arzumuzdan vazgeçebileceğimizi düşünmüyorum.


Çıkış stratejisi yok.


Yine ve yeniden iddia ediyorum: Türkiye'nin en güzel son günü bugündü. Ya da daha optimist bir deyişle: En kötüsünü görmeden iyileşme şansımız yok.

 
 
 
Kapı

Kapı 5000 yıl önce, araba 141 ve arabanın arkasındaki kapı için çocuk kilidi 77 yıl önce icat edildi. Kapıyı icat eden kişi, çocuk kilidi gerektirecek bir kapıyı hayal bile edemezdi. Otomatik kapı, dö

 
 
 
Dön bak

"Kim olduğunu hatırla..." aslında geçmiş geçmiştir düsturunu rafa kaldırır. Kabaca "Dön bak, o zamanlar daha iyiydin" demektir. Bir bakıma geçmişin, öyle birçoğunun salladığı gibi, anlamsız olmadığına

 
 
 
İlerle

"Moving on..." yine harfiyen Türkçeye çeviremeyeceğimiz deyişlerden biridir. Çok önemlidir. Mesela devam etmek aynı motivasyonu kapsamaz. Bizim için değişimi kabul etmek, hedef belirlemek ve bunlara

 
 
 

Comments


bottom of page