top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Çare yok

  • 6 days ago
  • 1 min read

Amerika konusunda neredeyse herkesin -hangi görüşten olursa olsun- uzlaştığı tek bir konu vardır:


O da 90'lar, yani Bill Clinton başkanlığının Amerika'nın muhteşem 10 yılı olduğudur.


Amerika ilk defa bu 10 yılda bütçe fazlası verir. Teknolojik olarak da artık dünyanın kendisini kolay kolay yakalayamayacağı bir seviyeye ulaşır.


Ancak nerdeyse kimse;


-Vergi oranlarını düşürerek yatırımı teşvik ettiği,

-Ekonominin deregülasyonla hızlandırıldığı,

-ABD ekonomisinin daha girişimci, yenilikçi ve teknoloji odaklı bir yapıya dönüşmesine katkı sağladığı,


velhasıl, 1980'ler ve 1990'lar boyunca yaşanan uzun ekonomik büyüme döneminin temellerini Ronald Reagan'ın attığını konuşmaz.


Bu yadsınamaz bir olgudur.


Şimdi sizi bir düşünceyle baş başa bırakmak isterim:


Yıl 2026. Biz faiz-kur krizini 2018 yılında yaşadık. O deli saçması anayasal ve ekonomik yaklaşımın ceremesini hâlâ çekiyoruz.


Son 20 yıla baktığında, gelecek 10 yılı nasıl görüyorsun?


Eğer "ümitliyim" diyorsan, matematik bilmiyorsun demektir.


Ve maalesef sana çare yok.

 
 
 
Kapı

Kapı 5000 yıl önce, araba 141 ve arabanın arkasındaki kapı için çocuk kilidi 77 yıl önce icat edildi. Kapıyı icat eden kişi, çocuk kilidi gerektirecek bir kapıyı hayal bile edemezdi. Otomatik kapı, dö

 
 
 
Dön bak

"Kim olduğunu hatırla..." aslında geçmiş geçmiştir düsturunu rafa kaldırır. Kabaca "Dön bak, o zamanlar daha iyiydin" demektir. Bir bakıma geçmişin, öyle birçoğunun salladığı gibi, anlamsız olmadığına

 
 
 
İlerle

"Moving on..." yine harfiyen Türkçeye çeviremeyeceğimiz deyişlerden biridir. Çok önemlidir. Mesela devam etmek aynı motivasyonu kapsamaz. Bizim için değişimi kabul etmek, hedef belirlemek ve bunlara

 
 
 

Comments


bottom of page