top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Aşağı yukarı

  • Feb 18, 2024
  • 1 min read

Bugün asansör tuşlarını asansörü kendine çağırmak için kullanan biri ile tanıştım.

 

İlk okuyuşta bu çok normal gelebilir. Acele etme; kendi gideceği yön için değil, asansörü kendi bulunduğu yöne çağırdığını düşünerek yönlendirme tuşlarına basıyor...

 

Sonra düşündüm ve evet, bu bir kullanıcı arayüzü problemi. Belki bu kişi kulağı tersten tutuyor olabilir, ancak arayüz ona bunu yapması için her sebebi veriyor: Dijital ekranda asansörün kaçıncı katta olduğunu görüyoruz. Oklar sadece aşağı ve yukarı yönü işaret ediyor. Bizim girdimiz tuşa basmak: Gideceğimiz yön için veya onu bulunduğumuz yöne çağırmak için basabiliriz.

 

Arayüz bize öğretebilir. Bizi değiştirip, bize huylar yükleyebilir (Apple'ın pinching, fotoğraf büyültme/küçültme hareketi gibi). Ama iyi bir arayüz; labirent inşa etmeyen yani seçenek sunmayan tek çıkışlı bir tünel gibi çalışmalıdır.

 

Bu şarttır.

 
 
 
Uyanın yahu

Haber başlığı şu: "Türkiye'de konut fiyatlarında balon var mı?" Yahu, Türkiye'nin kendisi ülke olarak koca bir balon. Yargı mafyalaşmış, ekonomi içinden çıkılmaz bir sarmala girmiş, kalkınma durmuş, g

 
 
 
Butlan mutlan

SpaceX halka arzını tamamladı. Piyasa değeri açısından bakıldığında, SpaceX şu anda Türkiye ekonomisinin tamamından daha büyük bir değere sahip. -Türkiye ekonomisinin nominal GSYH'si: 1,6 trilyon $ -S

 
 
 
Yorum yok

Aksiyoner ve yorumcu olmak arasındaki fark bazı durumlarda yanlış okunur. Tarih genellikle yorumcuları sevmez ve açık olalım yorumcular ekseriyetle haksız çıkar. Ancak bazı nadir durumlarda aksiyon ke

 
 
 

Comments


bottom of page