top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Aşağı yukarı

  • Feb 18, 2024
  • 1 min read

Bugün asansör tuşlarını asansörü kendine çağırmak için kullanan biri ile tanıştım.

 

İlk okuyuşta bu çok normal gelebilir. Acele etme; kendi gideceği yön için değil, asansörü kendi bulunduğu yöne çağırdığını düşünerek yönlendirme tuşlarına basıyor...

 

Sonra düşündüm ve evet, bu bir kullanıcı arayüzü problemi. Belki bu kişi kulağı tersten tutuyor olabilir, ancak arayüz ona bunu yapması için her sebebi veriyor: Dijital ekranda asansörün kaçıncı katta olduğunu görüyoruz. Oklar sadece aşağı ve yukarı yönü işaret ediyor. Bizim girdimiz tuşa basmak: Gideceğimiz yön için veya onu bulunduğumuz yöne çağırmak için basabiliriz.

 

Arayüz bize öğretebilir. Bizi değiştirip, bize huylar yükleyebilir (Apple'ın pinching, fotoğraf büyültme/küçültme hareketi gibi). Ama iyi bir arayüz; labirent inşa etmeyen yani seçenek sunmayan tek çıkışlı bir tünel gibi çalışmalıdır.

 

Bu şarttır.

 
 
 
Yükümlülük ve nezaket

Dünkü "Babaları takdire gerek yok" yaklaşımıma birkaç tepki geldi. Mad Men'de meşhur bir atışma vardır: DON: Ben sana para veriyorum, sen de bana fikir veriyorsun.PEGGY: Ama bir kez olsun teşekkür etm

 
 
 
Takdire gerek yok

Bugün Babalar Günü ve aklı başında her baba için bugün, ödülle kutlanma veya takdir görme günü değildir. Pazarlama, tüketim eğilimi ile takdiri, teveccühü ve minneti bir araya getirir. Çünkü kendinizi

 
 
 
Akışa yön verecek(?)

Bugün Cumhurbaşkanını dinledim, hâlâ gençlik yetiştirmekten bahsediyor. "Akışa yön veren bir gençlik yetiştireceğiz." diyor. Hangi akışa tam olarak? Kim bu gençlik? Bu yıl doğanlardan mı bahsediyor, y

 
 
 

Comments


bottom of page