top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Geldi geçti

  • Mar 13, 2025
  • 1 min read

Türkiye’yi eleştirmek benim için artık anlamsız bir durum. Bu nedenle, eleştiriyi besleyecek içeriği de uzun bir süredir -belki bir yıldan fazladır- tüketmiyorum.


Eleştirinin (kritiğin) iki aşaması vardır. Birincisi, 'forecast' dedikleri aşamadır; dünkü veri ve bugünün aksiyonlarıyla yarının olası olumsuz sonuçlarını tahmin eder. Bugünden yarına dair uyarıda bulunur. Biz bu aşamayı geçeli yıllar oldu. İkincisi ise günceli eleştirir. Bu süreç çok yorucudur çünkü sabahtan öğlene, öğlenden akşama yanlış gözlem yapma olasılığınız çok yüksektir. İkinci aşama, Türkiye’de sevilen ve para kazandıran bir mesleğe dönüşmüştür.


Her iki eleştiri de gelişmiş toplumlarda sorumlulukla birlikte gelir. Bizde ise aksiyonun bile sorumluluğu üstlenilemez. Deprem yıktı, Bolu yaktı: Kim istifa etti? Kimse.


Kimi eleştireceksin?

 
 
 
Uyanın yahu

Haber başlığı şu: "Türkiye'de konut fiyatlarında balon var mı?" Yahu, Türkiye'nin kendisi ülke olarak koca bir balon. Yargı mafyalaşmış, ekonomi içinden çıkılmaz bir sarmala girmiş, kalkınma durmuş, g

 
 
 
Butlan mutlan

SpaceX halka arzını tamamladı. Piyasa değeri açısından bakıldığında, SpaceX şu anda Türkiye ekonomisinin tamamından daha büyük bir değere sahip. -Türkiye ekonomisinin nominal GSYH'si: 1,6 trilyon $ -S

 
 
 
Yorum yok

Aksiyoner ve yorumcu olmak arasındaki fark bazı durumlarda yanlış okunur. Tarih genellikle yorumcuları sevmez ve açık olalım yorumcular ekseriyetle haksız çıkar. Ancak bazı nadir durumlarda aksiyon ke

 
 
 

Comments


bottom of page