top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Her şey neden aynı?

  • May 13
  • 1 min read

Türkiye'de uzun süredir her şey aynıymış gibi hissettiriyor.


Çünkü demokrasi bozması bir ülkeye dönüşen Türkiye, ince bir ipte denge yürüyüşü yapan amatör bir cambazdan farksız.


Hükümet ve Hazine uzun süre yoğun şekilde borçlandı.


Çünkü ülke yıllarca ucuz kredi, döviz desteği, inşaat odaklı büyüme ve seçim dönemi harcamalarıyla çıkmaza sürüklendi.


Enflasyon patladı.


Ardından çöküş getirebilecek bir kur krizini önlemek için aynı hükümet yön değiştirdi; çok yüksek faizler, daha sıkı kredi ve daha ortodoks bir yaklaşım benimsendi.


Özetle:


-Faiz oranları hâlâ çok yüksek (politika faizi yaklaşık %37 seviyesinde).

-Devlet tahvili faizleri bazı vadelerde %30’un üzerinde seyrediyor.

-Enflasyon, %30’ların altına kolay inmeyen yapışkan bir seviyede.

-Krediler pahalılaştığı için büyüme inanılmaz yavaş.


Seçimler sonuçlar...


Daha bunlar güzel günler.

 
 
 
Kapı

Kapı 5000 yıl önce, araba 141 ve arabanın arkasındaki kapı için çocuk kilidi 77 yıl önce icat edildi. Kapıyı icat eden kişi, çocuk kilidi gerektirecek bir kapıyı hayal bile edemezdi. Otomatik kapı, dö

 
 
 
Dön bak

"Kim olduğunu hatırla..." aslında geçmiş geçmiştir düsturunu rafa kaldırır. Kabaca "Dön bak, o zamanlar daha iyiydin" demektir. Bir bakıma geçmişin, öyle birçoğunun salladığı gibi, anlamsız olmadığına

 
 
 
İlerle

"Moving on..." yine harfiyen Türkçeye çeviremeyeceğimiz deyişlerden biridir. Çok önemlidir. Mesela devam etmek aynı motivasyonu kapsamaz. Bizim için değişimi kabul etmek, hedef belirlemek ve bunlara

 
 
 

Comments


bottom of page