Ölçülü pesimist
- Nov 15, 2023
- 1 min read
Aşırı dozda pesimizm sahibini deyim yerindeyse kötürüme dönüştürür. Eğer vaka umutsuzsa eyleme de gerek yoktur. Ve kötü durum nihayetinde daha da kötüye evrilir.
Doğru ölçüde pesimizm ise hazırlıklı olmak ve yaş tahtaya basmama tedirginliğini diri tutan bir tamamlayıcı gibi çalışır. Evet, yorucudur ama gereklidir.
Farz etmek,
...olursa ne olur,
ya...ise,
gibi kalıplar ölçülü pesimistin araçlarıdır.
Kullanışlıdır.
Comments