top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Salla gitsin

  • Oct 20, 2024
  • 1 min read

Türkiye ve diğer benzer Ortadoğu ülkelerinin ekserisinin özgürlüklerle ilgili ciddi problemleri vardır. Bu vakadır. Sadece ekonomik değil, sosyal meselelerde de tesisatlar tıkalıdır. Pazarlama haliyle diğerlerinden farklı değildir.


Ülker bize yıllarca sağlıksız birçok ürün yedirdi ve hala yediriyor. Züber'in -ne kadar sağlıklı bilmiyorum ama iddiaları öyle- "Gerçek atıştırmalık" reklamını rekabet nedeniyle yasaklattılar. Yani reklam olur diye konuşamıyoruz ve rekabet bozulur diye kıyas yapamıyoruz. Oysa ki, rekabetin ana unsuru kıyastır.


Her neyse, bugün şöyle bir gayrimenkul reklam afişi gördüm: "Biz daha n'apalım?".


Bak şimdi...


Be eşşek herif; öncelikle senden kimse bir şey istemedi. İkincisi ve daha önemlisi karşında marabaların yok. Bu nasıl bir üsluptur arkadaş! Bu nasıl bir pazardır, ben bu milleti çözemedim.


Rekabet özgürlüğü yok, tüketiciye sallamak serbest. Hayırlı işler.

 
 
 
Konum meselesi

Türkiye'de gündem özellikle son 8 yıldır yıkıcı bir şekilde sadece para. Onu ele alış biçiminden beklentilerimize kadar, her şey, neden bu durumda olduğumuzun en büyük göstergesi. Para, barterın yani

 
 
 
Yükümlülük ve nezaket

Dünkü "Babaları takdire gerek yok" yaklaşımıma birkaç tepki geldi. Mad Men'de meşhur bir atışma vardır: DON: Ben sana para veriyorum, sen de bana fikir veriyorsun.PEGGY: Ama bir kez olsun teşekkür etm

 
 
 
Takdire gerek yok

Bugün Babalar Günü ve aklı başında her baba için bugün, ödülle kutlanma veya takdir görme günü değildir. Pazarlama, tüketim eğilimi ile takdiri, teveccühü ve minneti bir araya getirir. Çünkü kendinizi

 
 
 

Comments


bottom of page