top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Yaz, her şeyi

  • Jan 22, 2024
  • 1 min read

Unutuyor olmamızın en önemli sebeplerinden biri yazmamak. Evet, Türkler tarih yapmayı sever ama yazmayı sevmez.


Bu biraz "Geçmiş geçmiştir..." tutumunun sebep olduğu bir mesele. Yan etkisi şu: Evet, her şey geçer ancak nasıl geçip gittiğini hatırlamamak bizi çok değerli içgörülerden mahrum bırakır. Bazen başardığımızı düşündüğümüz süreçler zaman geçtikçe aksini ispat eder. Bazen kayıp gibi görünen yıllar en büyük kazanımların mimarı olur.


Geriye dönüp baktığında kim olduğunu, o gün ne söylediğini ve neyi neden savunduğunu hatırlamak ancak yazmakla mümkün olur.


"Temet Nosce" yani kendini bil ancak kendini hatırlarsan mümkün olabilir.


Yaz, her şeyi.

 
 
 
Bir imkansız

Dünya Kupası finalini 1.5 milyar kişinin izlemesi bekleniyor. Sence bu insanların yüzde kaçı McDonald’s logosunu ekranlarında veya stadyumda gördüklerinde tanımayacaktır? Bunun için elimizde bir veri

 
 
 
Canım sıkıldı

Türkiye hiçbir zaman Avrupa Şampiyonlar Ligi şampiyonu olmadı. Dünya Kupası'nı da hiç kazanmadı. Aslında Türkiye, bugüne kadar 23 kez düzenlenen Dünya Kupası'na yalnızca 4 kez katılabildi. Futboldan

 
 
 
Kapitülasyon

Bu küçük ve kendi hâlimde hayatımda öğrendiğim bir tane süper gerçek varsa o da ne olursa olsun kapitülasyona müsamaha gösterme. Çünkü sosyalizm seni aç bırakarak öldürür ama kapital tıka basa doyurur

 
 
 

Comments


bottom of page