top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Çıkış stratejisi yok

  • Feb 13
  • 1 min read

Türkiye problemlerini çözebilir mi?


Kısa veya orta vadede net bir hayır. Uzun vade? Belki.


Çünkü Türkiye'nin problemi -ya da problemleri- temelde, problemin ne olduğunu tespit edememiş olmasındadır. Bu nedenle dünyanın son 30 yılda gördüğü en etkisiz muhalefet kanadına sahiptir. Çünkü tabanda muhalefet yoktur.


Ben ülkenin geniş bir çoğunluğunun “ne istediği” konusunda sağlam bir konsensüse sahip olduğunu düşünüyorum.


"Bu iyi bir şey!" ve "E ne istiyoruz abi?" dediğini duyuyorum. İyi bir şey istemiyoruz ki, iyi olsun. Diğer konuya ise giremem, çünkü içinden çıkamayız. Çünkü bu ülkenin temel problemi, ne istediğiyle birebir bağlantılıdır. Uzun vadede de bu arzumuzdan vazgeçebileceğimizi düşünmüyorum.


Çıkış stratejisi yok.


Yine ve yeniden iddia ediyorum: Türkiye'nin en güzel son günü bugündü. Ya da daha optimist bir deyişle: En kötüsünü görmeden iyileşme şansımız yok.

 
 
 
Sıfırdan

Perspektif çok yönlüdür. Jennifer Lopez birkaç gün önce "New York'ta doğmayan New Yorklu olamaz." demiş. Birçok kişi bunu doğru bulurken, birçoğu da eksik görmüş. Net görüşüm şu: Evet, olamaz. Çünkü ç

 
 
 
Bir imkansız

Dünya Kupası finalini 1.5 milyar kişinin izlemesi bekleniyor. Sence bu insanların yüzde kaçı McDonald’s logosunu ekranlarında veya stadyumda gördüklerinde tanımayacaktır? Bunun için elimizde bir veri

 
 
 
Canım sıkıldı

Türkiye hiçbir zaman Avrupa Şampiyonlar Ligi şampiyonu olmadı. Dünya Kupası'nı da hiç kazanmadı. Aslında Türkiye, bugüne kadar 23 kez düzenlenen Dünya Kupası'na yalnızca 4 kez katılabildi. Futboldan

 
 
 

Comments


bottom of page