İşin yaş mı?
- May 5
- 1 min read
Bazen iş kendi içinde zarar yazabilir. Ama eğer iş modeli genel olarak değersizse, bu bir dönem zarar etmekten çok farklıdır.
Ne demek istediğimi şöyle anlatayım:
Dünya genelinde birçok havayolu şirketi zarar yazar. Genellikle hedef, kötü yıllara fazla takılmadan uzun vadeye ve kârlı güzel yıllara odaklanmaktır. Mesela Covid zaten zor olan işleri havayolları için tüketmişti. Ama Covid sonrası artan talep ve özellikle premium sınıflar (THY gibi), yıllık sırasıyla %25 üzeri kârlar açıkladılar.
Bunun dışında devlet teşvikleri, bu şirketlerin turizm, iş dünyası, genel altyapı ve prestije olan katkıları nedeniyle ayakta kalmasını sağlar.
Yani demem o ki, iş modeli zengin ve çok yönlüdür ki 2-3 yıllık kârsızlık kimseye "Bırakalım abi biz bu işleri..." dedirtmez.
İş modeline güveniyorsan birkaç yıl peynir ekmek ye, sorun yok.
Aksi durumda işin yaş.
Comments