top of page

Teşekkürler!

SARIDJE

Marka sonsuzdur

  • Feb 8, 2025
  • 1 min read

Dün "Marka zaten batmaz. Batarsa, marka değildir." yazdım, özetle şu tepkileri aldım:

"Abi nasıl olur? Nokia, Kodak, Atari, Blockbuster..."


Blockbuster markası batmadı. T-shirt’leri hâlâ satılıyor. En kötü döneminde (320 milyon dolara) Dish Network tarafından satın alındı. Bugün, Bend, Oregon'daki tek kalan şube bir turist cazibe noktasına dönüştü. Blockbuster markası batmadı; iş modeli battı. Nokia, Kodak ve Atari için de durum aynı. Bu ikisini birbirinden ayırmanız gerekir.


Blockbuster yarın her şeye dönüşebilir veya sadece bir müze olarak markalar arasındaki arafta varlığını sürdürebilir. Ama Blockbuster, Kodak, Nokia ve Atari birer markadır ve her zaman öyle kalacaklardır.


İş modeli batar, ürün patlar ama marka sonsuzdur. Eğer markalar kulübünde yerini aldıysan, bu sonsuzdur.

 
 
 
Uyanın yahu

Haber başlığı şu: "Türkiye'de konut fiyatlarında balon var mı?" Yahu, Türkiye'nin kendisi ülke olarak koca bir balon. Yargı mafyalaşmış, ekonomi içinden çıkılmaz bir sarmala girmiş, kalkınma durmuş, g

 
 
 
Butlan mutlan

SpaceX halka arzını tamamladı. Piyasa değeri açısından bakıldığında, SpaceX şu anda Türkiye ekonomisinin tamamından daha büyük bir değere sahip. -Türkiye ekonomisinin nominal GSYH'si: 1,6 trilyon $ -S

 
 
 
Yorum yok

Aksiyoner ve yorumcu olmak arasındaki fark bazı durumlarda yanlış okunur. Tarih genellikle yorumcuları sevmez ve açık olalım yorumcular ekseriyetle haksız çıkar. Ancak bazı nadir durumlarda aksiyon ke

 
 
 

Comments


bottom of page